martedì 21 agosto 2012

Summer in the city


summer and the city

Before returning to my travel diary, I show you these pics taken in Florence just before leaving.
I chose a confy and simply look to deal with a walk in the warm centre on August.
I figure it's ideal for summer evenings in the city: widhts don't compress, and you feel a little more fresh, a pop of ethnic goes well.
Back from Istanbul (an enourmous city I found clean, safe, cared, despite of its size) I noticed even more how Florence is going adrift.
Every time I come here, the streets look worse: it should be needed a bit of maintenance, plus they're dirty. There's a bad smell in the stagnant air...
The old town of Florence is declining, decadent. Citizens don't want live here anymore: parking is difficult and expensive, public transport is slow, restaurants and similars are tourist traps (except for a few rare cases), old cinemas and antique bookshops are at risk of extinction while lots of megastores are multiplying...
What a pity.

Prima di tornare al mio diario di viaggio a Istanbul, vi mostro queste foto scattate a Firenze prima di partire.
Ho scelto un look comodo e semplice per affrontare una camminata nell'afoso centro storico di inizio agosto. Mi sembra adatto alle sere d'estate in città: le ampiezze non costringono, ci attenuano un po' la calura, e un tocco etnico è sempre il benvenuto.
Di ritorno da Istanbul, una megalopoli che ho trovato, nonostante le sue enormi dimensioni, curata, pulita e sicura, mi è saltato ancora di più all'occhio quanto Firenze stia andando alla deriva. 
Ogni volta che ci vengo, le strade del centro mi sembrano sempre peggiori, lasciate andare a se stesse: sconnesse, che avrebbero bisogno di manutenzione, impercorribili se non con scarpe basse, sporche; nell'aria calda, ferma e stagnante, colpisce non di rado una zaffata di odori sgradevoli.... 
Il centro storico di Firenze è decadente, in declino, in balia dell'incuria, vissuto ormai molto più dai turisti che dai Fiorentini per la sua inaccessibilità fisica (scarsità di parcheggi, ZTL, mezzi pubblici cari e scadenti), economica (tranne qualche rara ed esemplare eccezione, qui i locali sono trappole per turisti, e offrono una scarsa qualità del mangiare a prezzi pompatissimi; i ticket dei parcheggi a pagamento ti fanno decidere che la prossima volta sarà più conveniente pagare la multa per divieto di sosta) e scarsità dei servizi (mentre chiudono cinema e librerie storici, si moltiplicano negozi e grandi catene).
Che peccato.


total look H&M new collection
sandals / sandali FROM MY MUM'S WARDROBE

summer and the city summer and the city
summer and the city
summer and the citysummer and the cityIMG_6202 copia



5 commenti:

  1. Cute outfit, I love your hair!!! Love your blog! I'd love for you to visit mine! Maybe we can follow each other!? :)

    -Stephanie
    @LaminLouboutins.blogspot.com

    RispondiElimina
  2. Great outfit! Love your clutch bag!

    Would you like to follow each other?

    Evi xoxo

    The Notebook of a Fashion Lover

    RispondiElimina
  3. Love your clutch! The print is amazing!
    I would love for you to visit my blog sometime!!
    :)
    Allison
    A's Fashion Files
    Win a $50 Giftcard from Mont Affair!

    RispondiElimina
  4. Mi piace il tuo blog!

    www.cf-fashion.blogspot.it

    RispondiElimina
  5. Hi, honey! I really liked your blog, you have great photos! Now, I am your faithful follower! I really hope that you enjoy my blog and you will be my follower!)))) Miss you, kiss!

    RispondiElimina

Let me know what do you think about --- Fammi sapere che cosa ne pensi

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...