venerdì 3 agosto 2012

Don't be shy, just be leopard!


leopard print and sorbet

Are you just like me, who wore nothing else than a pair of blue jeans even on summer, for years?
Every time I used to wear denim pants with 40 degrees out, my mum was so scared and asked to me how I could do that, I quietly used to answer I felt good that way. I guess it was because I didn't try dresses and harem pants yet. For a long time, when you're a teenager, you refuse dresses 'cause they seem too girlish and elegant and you hate everything isn't a pair of jeans and a tee 'cause everything else seems too stale.
Fortunately, that time is over to me and now I couldn't help me to come back to jeans.
Harem pants arre super confortable. They make you feel free in movements, they never go down, they don't stick your legs with sweat, they don't leave a mark on the bell, tthey let the cool pass on the skin when you're walking... I no longer want to come back to jeans on summer!
Just a tip: choose the right fabric with care, 'cause I've got a pair of polyester ones which could make me sweat even on winter. There are many types of polyester. Be sure it's good. And don't be scared to dare with fancy printed ones.
Have a fresh summer in harem pants, babies!!


Siete anche voi di quelle che per anni hanno indossato nient'altro che i jeans anche d'estate? Quando mia madre mi vedeva uscire con i pantaloni stretti di tela indaco con 40°C all'ombra e raccapricciata mi chiedeva come facessi a sopportarli con quelle temperature, io con un'alzata di spalle rispondevo che stavo proprio bene coi jeans. Credo fosse perchè non avevo ancora provato abitini e pantaloni così. C'è una fase nell'adolescenza in cui ripudiamo i vestitini perchè ci sembrano troppo femminili ed eleganti, e tutto ciò che è diverso da jeans e maglietta fa subito vecchia tatona. Per mia fortuna, quella fase l'ho superata da un pezzo e sinceramente ora non saprei proprio come fare a tornare indietro ai vecchi jeans, e non mi riferisco solo alla ricerca della taglia perduta. Gli harem pants sono comodissimi. Ti fanno sentire libera di muoverti, non scendono, non si appiccicano addosso col sudore, non ti lasciano il segno del bottone troppo stretto sulla pancia, lasciano passare la brezzolina fresca della passeggiata al mare... e chi li lascia più?
Una sola raccomandazione: scegliete con cura il tessuto più fresco, e non abbiate paura di osare con le fantasie. Io ne ho un paio di poliesteraccio scarso (non tutti i poliestere sono uguali!, per citare una mia amica) che mi farebbe sudare anche in pieno inverno.
Buona fresca estate in harem pants anche a voi!




lace t-shirt/ t-shirt con pizzo ZARA
leopard print harem pants / harem pants stampa leopardo ZARA
suède sandals with tassel / sandali scamosciati RODARTE OPENING CEREMONY
neon leather studded bracelet / braccialetto fluo con borchie LIFEINCURL SHOP - BUY IT HERE / COMPRALO QUI
small roses bracelet / braccialetto con piccole rose FROM THE STREET MARKET / MERCATO

leopard print and sorbet
leopard print and sorbet
leopard print and sorbet
leopard print and sorbet
leopard print and sorbet
leopard print and sorbetleopard print and sorbet
leopard print and sorbetleopard print and sorbet
leopard print and sorbet
leopard print and sorbet




Nessun commento:

Posta un commento

Let me know what do you think about --- Fammi sapere che cosa ne pensi

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...