sabato 22 ottobre 2011

Cool and cheap: Miu Miu glittered shoes

miu miu vs. topshop

How to be cool in a cheap way? Searching the best items in low-cost chains... I help you!

Come essere cool spendendo poco? Cercando le migliori proposte nelle catene low-cost... Vi aiuto io!


If you love them or not, it's not important: Miu Miu glittered ankle boots are registering sell-out everywhere, and in e-shops are more rare than a Pink Gronchi stamp (I don't know what's the situation in boutiques, please let me know if you're updated).
Regarding me, I don't love this trompe l'oeil effect, as a boot imitates a sandal, I prefer and find more elegant other items of the same collection, as the purple suède series or glittered pumps.
But I am a blogger so I can't escape from my duty: I have to talk about them and searching a cheaper alternative for the many of you who is going crazy for those and would make everything to own in their wardrobe, except for a mortgage.
Topshop has made just two or three changes to the original model: a straight heel, a platform and a different toe. But at the first sight they're identical, don't worry.

Che vi piacciano o no, gli stivaletti alla caviglia glitterati di Miu Miu di questa collezione autunno-inverno 2011-12 stanno facendo il sell-out ovunque, e negli shop online sono diventati più rari del Gronchi Rosa (non so com'è la situazione nelle boutique, ditemelo voi se le frequentate). 
Personalmente non amo questo effetto trompe-l'oeil di stivaletto che imita un sandalo, e viro le mie preferenze su altri modelli della stessa collezione, che trovo molto più eleganti (oltre che più portabili), come la serie in suède viola o le stesse glitterate ma decolletée. Ma il mio dovere di blogger mi spinge a parlarvene lo stesso, e a cercare una valida alternativa più economica per le tante di voi che invece questi ankle boots li amano da impazzire, e farebbero di tutto per averli nel loro guardaroba, tranne accendere un mutuo.
Topshop ha apportato giusto due o tre modifiche al modello originale: un tacco diritto, un plateau e la punta differente. Ma l'impatto visivo è decisamente identico, potete star tranquille. 





4 commenti:

  1. wow they are so much alike! hadn't spotted these yet, thanks for sharing ;)

    http://lavienmode.blogspot.com

    RispondiElimina
  2. ma caspita sono identiche davvero!! :/

    Amo ♥

    RispondiElimina
  3. @Gabriela Amorim: quasi! ;)

    RispondiElimina

Let me know what do you think about --- Fammi sapere che cosa ne pensi

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...