venerdì 10 giugno 2011

Perfection is boring


If I should choose one among the many accessories available to a woman, excluding shoes, I have no doubt to say: necklaces! They enliven the most drab outfit and during the years they began my fetish and distinctive accessory (following hair, of course!)
I've got a small collection, which hasn't got a place in my home yet. I buy them everywhere, I don't mind if they cost 2 euros or 30 (my budget can't go further unfortunately...): I have to find a special feature thet hits me.
This one catched me immediatly for the color, which years ago wasn't trendy and now is perfect!
I would like to fucus your attention on a detail: jeans rolled up, I often use, which are not due to the amount of rain came down these days :) but to a trick I use to look away from a efect (my short legs) and make it focuse on a strong point (thiny ankles inherited from my mother! Thank you mummy!). Pointed pumps emphasize even more this effect.
I firmly believe in power of those tricks that make us nicer even though we're far to being perfect... also because, after all, perfection is so boring... Don't you think?

Se devo proprio scegliere un accessorio fra i tanti a disposizione di una donna, escludendo le scarpe, non ho dubbi a dire: le collane! Vivacizzano anche l'outfit più scialbo e nel corso degli anni sono diventate il mio accessorio-feticcio e tratto distintivo (dopo i capelli, ovvio!).

Ne ho una piccola collezione, che per il momento deve trovare ancora un posto tutto suo in casa. Le compro veramente dappertutto, non importa che costino 2 euro o 30 (il mio budget, ahimè, non può andare oltre...): per comprarla devo trovare una particolarità che mi colpisca.
Di questa mi è piaciuto immediatamente il colore, in tempi non sospetti: alcuni anni fa non era ancora di moda, e oggi torna perfetta!
Un dettaglio su cui vorrei farvi puntare l'attenzione: i jeans arrotolati, che uso spessissimo, e che non sono dovuti alla quantità di pioggia venuta giù i questi giorni :) bensì a un escamotage che utilizzo per distogliere lo sguardo da un difetto (le gambe corte) e puntarlo su un punto di forza (le caviglie sottili ereditate dalla mamma! Grazie mamy!). Le decolletée a punta enfatizzano ancora di più questo effetto.
Credo fermamente nel potere di quei piccoli trucchi che ci fanno risultare piacevoli pur essendo tutt'altro che perfette... anche perchè, in fondo, la perfezione è così noiosa... Non credete?

camicia / shirt KORALLINE
jeans FRACOMINA
scarpe / slingbacks FORNARINA via YOOX.COM
borsa / bag -NO LABEL-
collana / necklace COMPRATA IN SPIAGGIA / BOUGHT ON THE BEACH


PS: remember next Saturday I will be at Pinko and Venere shops in Cecina e San Vincenzo to take pics of you!!! I'm waiting for you!!!

PS: ricordatevi che questo sabato sarò nei negozi Pinko Venere di Cecina e San Vincenzo (LI) per rubarvi degi scatti!!! Vi aspetto!!!

7 commenti:

  1. Thank you dear!!! You're so sweet!
    I try every day to do something interesting! Your words give me faith! :)

    RispondiElimina
  2. Accessories makes a simple outfit fab! You are always amazing!

    RispondiElimina
  3. great post! love the details

    RispondiElimina
  4. You are always so sweet!!!! ^_^

    RispondiElimina
  5. very cute necklace!
    www.befrassy.com

    RispondiElimina
  6. bellissimo look ,adoro i tuoi capelli :)

    passa da me!!!

    xx

    http://thechicattitude.blogspot.com/

    RispondiElimina

Let me know what do you think about --- Fammi sapere che cosa ne pensi

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...