sabato 5 marzo 2011

Art&Clothes



Last night I went to an exhibition in a very cute place in the center of Florence, which accompanies the exhibition of paintings by emerging artists to sell clothes and handmade accessories created by young designers still unknown. If you're ever in Florence, I advise you to drop by: the shop-gallery is ART & CLOTHES, Via dell'Agnolo, 50/r . You can find any other information about the event here.Unfortunately I didn't take pics of the shop, because I already knew that with my compact camera would come the usual blur and yellow you can do indoors in the evening ... But I took a photo of the beautiful damask obi-belts which exposed my brilliant friend Jenny, and that would be perfect on the new Balmain F / W collection!
What do you think about? Do they aren't simply wonderful?
If you want any informations about belts in sale, write me at lifeincurl@gmail.com


Ieri sera sono stata a un vernissage in un posto molto carino in centro a Firenze, che accompagna l'esposizione di quadri di artisti emergenti alla vendita di abiti e accessori di nicchia creati artigianalmente da giovani creativi ancora sconosciuti.
Se capitate a Firenze, vi consiglio di farci un salto: il negozio-galleria è ART&CLOTHES, via dell'Agnolo, 50/r e potete trovare la scheda dell'evento qui.
Purtroppo non ho fatto foto al locale, perchè sapevo già che con la mia fotocamera compatta sarebbero venute le solite foto mosse e gialle che si possono fare di sera al chiuso... Però ho scattato una foto alle bellissime cinture-obi damascate che esponeva la mia geniale amica Jenny, e che sarebbero perfette sulla nuova collezione A/I di Balmain!!!
Che ne pensate? Non sono semplicemente meravigliose?
Se volete avere maggiori informazioni sulle cinture (che sono in vendita, naturalmente), contattatemi per email, scrivendo a lifeincurl@gmail.com.




Then we went to finish the evening near there, at a restaurant I love the most: the Finisterrae, in Santa Croce Square, in Florence. And it's one of the best places to eat in this city, my favourite, and is a perfect place if you like ethnic food and contamination. 
In a beautiful exotic settingthe Finisterrae offers delicacies from all over the place lies on the Mediterranean: you will find Turkish cuisine, Provencal soup, greek moussaka, Moroccan and Spanish dishes, but also pizza and traditional recipes of the Tuscan coast .... In other words: gourmet paradise!
Every room of the restaurant, is furnished differently, to emphasize the multiculturalism of the cooking. You can sit in the Marseille Room (where we eat last night), in Tangier one, or Malaga, or in my favorite one (which unfortunately was closed last night): a wonderful winter garden, decorated with a profusion of Moroccan pillows, solid wooden tables covered with gold plates, stunning plants and beautiful garden lanterns .... 
A fable for the senses!


Siamo stati poi a finire la serata lì vicino, in uno dei ristoranti che più amo: il FinisTerrae, in piazza santa Croce a Firenze. E' uno dei posti più belli in cui mangiare in questa città, il mio preferito, ed è un posto perfetto se vi piacciono le contaminazioni e il cibo etnico. 
In una splendida cornice esotica, il FinisTerrae offre prelibatezze provenienti da ogni luogo adagiato sul bacino del Mediterraneo: troverete specialità turche, zuppe provenzali, moussakà greco, pietanze marocchine e spagnole, ma anche pizza napoletana e ricette tradizionali della costa toscana.... Insomma, un paradiso gourmet!
Ogni stanza del ristorante, poi, è arredata in maniera diversa, a sottolineare la multiculturalità della cucina. Potrete accomodarvi quindi nella sala Marseille (dove abbiamo mangiato ieri sera), a Tangeri, a Malaga oppure nella mia preferita (che sfortunatamente ieri sera era chiusa): un meraviglioso giardino d'inverno, arredato con una profusione di cuscini marocchini, tavoli in legno massiccio ricoperti da lamiere dorate, kentie meravigliose e stupende lanterne da giardino.... 
Una favola per i sensi!


Locations: 
FINISTERRAE restaurant, via de' Pepi 6, Firenze
ART&CLOTHES gallery shop, via dell'Agnolo, 50/r, Firenze

5 commenti:

  1. You have a lovely blog!

    The Flower Girl

    thebohemiangoods.blogspot.com

    RispondiElimina
  2. i love your blog!
    i follow you!!!

    www.thesinuouselegance.com

    RispondiElimina
  3. Thank you very much!! Come back soon!

    RispondiElimina
  4. grazie mille per il consiglio!! è un posto davvero delizioso...ci andrò sicuramente!!
    ti seguo

    www.mywhitesofa.com

    RispondiElimina
  5. Fammi sapere poi se ti è piaciuto!

    RispondiElimina

Let me know what do you think about --- Fammi sapere che cosa ne pensi

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...